Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Łódzki tunel KDP: Przetarg na wzmocnienie fundamentów. Za trzecim razem się uda?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
02-05-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Łódzki tunel KDP: Przetarg na wzmocnienie fundamentów. Za trzecim razem się uda?
wiz. CPKZdjęcie ilustracyjne
Pierwsze prace przy tunelu dużych prędkości pod centrum Łodzi rozpoczną się w bieżącym roku – zapowiedział na Europejskim Kongresie Gospodarczym pełnomocnik rządu ds. budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego Marcin Horała. Oznacza to, że ogólny harmonogram pozostaje aktualny – mimo niepowodzenia dwóch poprzednich przetargów na roboty przygotowawcze. Trzecie postępowanie zostało już ogłoszone.

– Jeszcze w tym roku planujemy wbicie pierwszej łopaty na placu budowy tunelu pod Łodzią. Gdyby nie konieczność powtarzania przetargu na prace budowlane, byłby on już rozstrzygnięty. Nowe postępowanie rozstrzygniemy około lipca, a potem rozpoczną się prace – stwierdził podczas debaty Horała.

Tunel pod centrum Łodzi będzie więc pierwszym elementem „komponentu kolejowego” CPK, który zacznie być fizycznie budowany. Tak szybkie tempo jest możliwe dzięki wykorzystaniu dokumentacji i pozwoleń przekazanych przez PKP PLK, a przygotowanych przed rokiem 2015 dla potrzeb linii dużych prędkości „Y”.

Przetarg, o którym mówił Horała, dotyczy wzmocnienia fundamentów Łódzkiego Domu Kultury (budynek sąsiaduje z zachodnią głowicą podziemnego dworca Łódź Fabryczna, od której tunel ma zaczynać bieg. Oprócz tego prace będą obejmowały budowę kanalizacji kablowej dla kabli do zasilania podstacji trakcyjnej, przebudowę przyłączy ciepłowniczych, wodociągowych i teletechnicznych oraz budowę sieci elektroenergetycznej.

Poprzednie dwa przetargi na wzmocnienie fundamentów ŁDK nie przyniosły wyboru wykonawcy. Do pierwszego nikt się nie zgłosił, drugi został unieważniony z powodu znaczącego przekroczenia kosztorysu. CPK ogłosił też przetarg na budowę komory startowej i końcowej dla wiercącej tunel tarczy TBM, jednak procedury przetargowe przerwano – przyczyną było właśnie unieważnienie postępowania na wzmocnienie fundamentów ŁDK (zadania były ze sobą powiązane czasowo i funkcjonalnie, inwestor podjął więc decyzję o istotnej zmianie warunków kontraktowych i kryteriów udziału w przetargu oraz oceny ofert).

Ogłoszenie o trzecim już podejściu do zamówienia ukazało się niedawno w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. Punktacja ofert będzie zależała w 30% od doświadczenia personelu, a w 70% od ceny. Propozycje można składać do 29 maja.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Łódzki tunel KDP: CPK znów szuka wykonawcy komór

Infrastruktura

Łódzki tunel KDP: CPK znów szuka wykonawcy komór

Roman Czubiński 10 lipca 2023

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Łódzki tunel KDP: CPK znów szuka wykonawcy komór

Infrastruktura

Łódzki tunel KDP: CPK znów szuka wykonawcy komór

Roman Czubiński 10 lipca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5